Sunday, September 12, 2010

Selamat datang ke ruangan saya yang seterusnya, dialu-alukan bagi mereka yang punya kerinduan untuk lebih mendekatkan diri kepada kristus. Ruagan ini saya tujukan kepada teman-teman saya yang punya masa terluang untuk membuka web site berkaitan dengan bicara-bicara suci yang datang dari Firman Tuhan. Saya mula terfikir, ada baiknya saya kongsikan bersama teman-teman tentang pekara-pekara yang bleh membawa kita lebih dekat kepada Tuhan. Masa itu adalah emas, bagi saya..waktu yang tepat untuk mengisi ruangan blog ini adalah musim cuti. Saya cuba dengan upaya saya untuk mencari seberapa banyak ayat-ayat alkitab yang boleh dibuat renungan bersama. bagi saya, Alkitab iaitu Firman Tuhan merupakan 'pedang tajam' dan perisai kekuatan dalam hidup saya.

Saya percaya, Dia punya misi tertentu dalam hidup saya. Saya percaya Dia sedang berkerja dalam hidup saya. Walau apapun cara Dia ingin saya melakukan pekerjaanNya, saya ingin melakukannya tanpa banyak persoalan. Dia menyatakan segala sesuatu kepada umatNya dalam banyak cara sebegitu juga cara Dia menyatakan berkat-berkat kepada setiap umatNya. Kekuatan saya untuk membuka ruagan blog ini ialah Dia. 

Walau apapun caranya, tidak kira secara lisan atau bukan lisan..saya percaya Dia tahu dan faham maksud setiap pekara yang saya lakukan. Kalau dulu, saya melakukan pelayan dalam ibadah tapi semenjak bergelar penuntut pengajian tinggi..saya tidak dapat melakukan seperti itu lagi. Tapi saya percaya, Bapa punya cara untuk saya teruskan pelayanan saya seperti dulu. Terima kasih sebab Dia telah menunjukkan caranya pada saya...dimana saya dapat meneruskan pelayanan saya dalam ruangan blog ini. Semoga Dia memberkati setiap mereka yang membaca ruagan ini, Amen. 

Sebelum itu saya ingin kongsikan bersama anda tentang ayat alkitab yang sangat memberkati saya, juga saya gunakan ayat ini bersama teman-teman sepelayanan yang giat dalam pelayanan sewaktu saya masih diusia remaja....Thanks Lord...

Matius 4: 19

Yesus berkata kepada mereka: ''Mari ikutlah Aku, dan kamu akanKu jadikan penjala manusia.''

No comments:

Post a Comment